idatomlinson1

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

Moments Del 1

Av Tomlinson - 9 augusti 2013 15:16

Jag vaknade på morgonen av att min väckarklocka ringde. Med en hög suck slängde jag handen mot den så den tystnade. Jag tänkte på hur jobbigt det skulle bli, första dagen på en ny skola i London. Jag hatade mina föräldrar för att vi flyttade. Jag hade de ju så bra hemma i Sverige. Men pappa hade ju fått ett "Så himmla bra jobb, och sådana chanser får man bara inte missa, man får dom bara en gång i liåhh jag orkade inte höra mer. Dom hade sabbat hela mitt liv, och dom brydde sig inte. Mina vänner är förlorade. Allt jag hade är som bortblåst och dom bara drack sitt morgon kaffe. Jag satte mig upp i sängen och kollade runt i mitt nya rum. Det hadde ljusblåa tapeter och  mörkt golv. Jag avsDet fanns ett skrivbord i rummet, och en säng, och fullt med saker i kartonger som jag inte har hunnit packa upp än. Jag slängde av mig täcket och gick långsammt mot Badrummet, jag möttes av pappas leende när jag öppnade min dörr. -Hej! Sa han och log stort mot mig. Jag svarade bara med en fnysning så att han skulle förstå att jag fortfarande var förbannad. Det skulle bli deras straff. Att aldrig ha mig glad igen. Då kanske bara kanske dom tillslut skulle flytta tillbaka till Sverige. Jag stängde dörren och låste i Badrummet. Jag stod och kollade mig själv i spegeln. Mitt långa tjocka bruna hår hadde blivit till en enda stor rul och jag stod länge med borsten för att försöka kamma ut det. Mina blåa ögon var nästan stängda på grund utav att jag precis hade vaknat och var så himmla trött. Tillslut var håret rakt och fint. Jag hatade faktiskt det mesta med mig. Min kropp som var helt utan former och mina äckliga fingrar, mitt slöa och slitna hår och mitt ansikte. Jag gick på toa sedan gick jag till mitt rum. Jag började riva i kartonger för att hitta den som mina kläder låg i. I den fjärde lådan hittade jag dom. Jag tog på mig ett par jeans-shorts som jag hade köpt på Hollister och ett stickat linne i vitt. Jag tog min mascara och drog på några lager. Jag kollade på klockan shit, den var redan 8,, och vi började halv nio. Jag drog tag i min handväska och tog Min Iphone 5 ur laddaren och sprang ner. -Mamma vi måste åka! Skrek jag men såg inte vart hon var. - Ja jag kommer, jag ska bara ta min plånbok. Jag suckade och gick till kylskåpet och drack ett glas Juice. Sedan kom mamma äntligen. Jag tog på mig mina älskade vita Converse och drog tag i min bruna läderjacka. När vi satt i bilen så började så klart mamma prata och prata och prata. Jag orkade inte höra mer, varför fattade hon inte att jag var sur på henne och att jag oavsett vad skulle fortsätta ignorera henne? Så jag satte igång sporify och började lyssna på musik i mitt headsett. Mamma kollat på mig och sa något men jag brydde mig inte. När vi väl var framme så sa jag tyst till mamma, - Jag hatar er. Sedan smällde jag igen dörren och började gå mot den stora byggnaden. Överallt såg man folk några satt på grässmattan, några sprang fram och kramade varandra. OCh några bara gick där helt ensamma precis som jag. Jag såg att folk stirrade på mig, undrade antagligen vem jag var. När jag kom fram till dörren så var det inte jag som öppnade utan någon annan, jag kände igen honom men jag kunde bara inte minnas vart jag hadde sett honom förr, antagligen bara på gatan eller något sånt. _Hey. Sa han och log mot mig - Hi. Svarade jag med ett lite tveksammt leende på lepparna. han gick vidare och likaså gjorde jag. han var väldigt söt. Det ringde in och jag mindes att mamma hadde sagt att jag skulle till klassrum 2.b Så jag letade och tillslut hittade jag det. Min lärare hette Eric. Och dagen började så klart med att han skulle skämma ut mig inför alla andra. -Sfofie can you please come here. Sa han och gjorde ett tecken mot hans skrivbord. Jag ställde mig upp och gick mot honom. - Class this is SofieShe just moved here from Sweden right? Sa han och kollade på mig. Jag nickade. -Okay so be nice to here guys!. -And now we will start whit math and you will be 2 and 2 in every groupp. Och så började han ropa upp gruppernas namn. Jag satte mig på min bänk och väntade på mitt namn. -Sofie Svensson and Louis Tomlinson. Sa han tillslut. Jag kollade runt och såg att samma kille som hade öppnat dörren började gå mot mig med sina matte saker. Jag log lite blyggt och gjorde plats åt honom vid min bänk.

__________________________________________________________________________________________________-

Japp så vad tycker ni om det första kapitlet? hoppas ni gillar det, hadde inte tid att skriva mer men det kommer ut mer delar snart! <3 Följ @1dlouisfans på instagram! Skriv gärna i kommentarerna vad ni tycker! Hörshej

 
 
Ingen bild

Evelina

10 augusti 2013 12:07

Du skriver bra!

Tomlinson

11 augusti 2013 02:15

Tack!

 
Ingen bild

Elina

13 augusti 2013 15:16

Försök göra lite mer livlig? Kanske lite mindre kärlek? Lite mer kompisar? Annars blir det på vanligt! Jag skriver oxå noveller och tänkte att jag kopierar din novell och försätter på den och sen så blir den perfekt! Och du blir inte sur va?

Tomlinson

15 augusti 2013 12:37

Jag kommer fortsätta på min oavsett, och btw så har hon inte hunnit få friends

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomlinson - 7 september 2013 14:53

Hejsan den här novellen är jag inte nöjd med och jag kommer inte på någon fortsättning. Så jag kommer starta en ny! Och den kommer handla om one direction den också! ...

Av Tomlinson - 20 augusti 2013 11:29

                  Jag är helt övertygad. Men varför har han inte sagt något? Han kanske tror att jag kommer bli som dom andra fansen. Men sådan är jag inte. Absolut inte, Jag gillar honom precis som han var, jag gillade honom innan jag...

Av Tomlinson - 19 augusti 2013 22:30

När jag kommer hem så springer jag upp på min rum , slänger mig i sängen och tar upp min Ipad. På skärmen står det att jag har fått ett medelande på kik. JAg öppnar det och ser att det är Louis på bilden. Det står. *hey mate, sup?'* JAg är inte säker...

Av Tomlinson - 19 augusti 2013 20:55

            När han kommer mot mig börjar jag rodna. jag känner hur mina kinder värms upp. Han drar en stol från den lediga bänken en bit ifrån mig, och sätter sig brevid mig. -Hi again! Säger han och ler stort mot mig. -Hey. säger jag och...

Presentation


Hejsan Jag heter Ida Engström och jag älskar One Direction: Den här bloggen kommer handla om 1d och mitt vardagsliv! Fråga vad ni vill!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards