idatomlinson1

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Moments del 2

Av Tomlinson - 19 augusti 2013 20:55

     




När han kommer mot mig börjar jag rodna. jag känner hur mina kinder värms upp. Han drar en stol från den lediga bänken en bit ifrån mig, och sätter sig brevid mig. -Hi again! Säger han och ler stort mot mig. -Hey. säger jag och ler svagt. -You are new here, right? Säger han och kollar frågande på mig. -Yeah. Svarar jag och kollar lite osäkert på killen som tydligen heter Louis. -That´s nice! Säger han och börjar kolla på sitt papper. jag ler och kollar lika som Louis på mitt papper. Det första talet är enkelt 7.10 Sjukt konsstigt tänker jag. Jag skriver 70 på pappret. -Jag ser i ögonvrånn att Louis kollar på mitt papper och skriver ner samma tal på sitt. Jag kollar på honom och ler. Lektionen går och jag och Louis säger inte mycket till varandra. Tillslut ringer det ut och alla russar ut från klassrummet. Jag tar mina saker och lägger ner i min väska. Louis försvann på en gång. Jag går mot mitt skåp och när jag kommit dit så skulle jag precis till att öppna min skåpdörr när en väldigt vacker tjej kommer och stääer sig framför mig. -I just want you t oknow that Louis is mine. We´ve been togheter for one year next week. Säger hon och kollar surt på mig. -okay? säger jag frågande och kollar på henne. Hon och hennes två vänner som stog lite bakom vänder sig om och börjar gå, men sedan vänder hon sig om och går mot mig och säger- Oh and if you so much as tuch him i´ll make your life horrible here. got it? Säger hon och leker med sitt hår och bitchblickar mig. Jag ignorerar henne och öppnar mitt skåp. Sedan smäller hon igen skåpdörren och hennes ansikte är 1 cm ifrån mitt. -Got it? Frågar hon igen. -yes. säger jag tyst och går. Alla tre skrattar. Jag hör hennes irriterande röst bakom mig - Hi Lou! Jag vänder mig om och ser henne kyssa honom. *Hon kollar på mig och ler stort. Jag vänder mig om och går fort därifrån. Sedan känner jag en hand på min axel, jag vänder mig om och möts av en rätt söt killes ansikte. -don´t care about Edith she´s just a bitch and we have to deal whit it. Säger han och ler mot mig. Jag skrattar och svarar -Haha yeah i guess so.. Hand sträcker fram sin hand och tar tag i min. -Mark! Säger han och ler. -Sophie. Svarar jag och ler tillbaka. -Wow you are really beutiful! Säger han och kollar på mig. -Haha thanks Mark svarar jag! you to! Han ler. -Do you want to eat lunch whit me and my friends? -okay! SVarar jag och ler. När vi kommer till matsalen så köper jag bara en festis och ett äpple. Mark tar den största hambörgaren som finns i cafiterian coh en stor coola. Han verkar vara en sådan som äter som en jätte men stannar lika tiny endå. Livet är orättvist tänker jag. -Come on lets get to the table. Säger Mark och börjar gå. Vi går mot ett bord där det sitter två killar och två tjejer. -Hi guys! This is Sophie and she´s new here so be nice! Säger Mike och skämmer ut mig på en gång. _hello Sophie i´m Raechel and this is my twin brother Peter. SÄger en väldigt fin ginger som sitter vid bordet och pekar på sin bror som sitter mit emot henne, han är helt  okej. -Hey! SÄger jag och sätter mig brevid Raechel. -And im Thomas! Säger killen som sitter brevid Reachel. -Hey! SVarar jag och öppnar min festis. jag kollar mot tjejen som sitter brevid Peter. HOn kollar surt på mig och börjar klänga på Peter. -Hey Lily be nice. Säger han och tar bort hennes händer. -Why should I? Säger hon och går och slänger sin bricka med mat. -Sorry about her.. Säger Peter och kollar på mig. _its okay. säger jag lite tyst. _Shes just tireed she hates school. Säger han och börjar skära i sin hot dog. -okay. Säger jag och tar en kluk festis. -So how was your first lession? Frågar Raechel. -It was okay, verry easy. Alla vid bordet skrattar. -So where are you from? Säger Mike. _ From Sweden. SVarar jag och kollar ner i bordet. -Oh really? Thats so cool! Jag  skrattar - haha why? Säger jag och kollar upp. -bc its soo much blond girls there and its just a cool country. Jag kollar på honom och ler. -She had the bad luck and beggan her day whit louis as a partner. Säger MArk och kollar på dom andra. -Oh no.. Säger Thomas. -What did she do? Säger Raechel och kollar på mig. -Who Edith? Frågar jag. -yes. SVarar hon och kollar frågande. -She told me that if i tuch hinm she will make my life horrible. Säger jag och biter i det gröna äpplet. -Haha o my gosh she´s sutch a bitch. Skrattar dom runt bordet. Jag skrattar också. När jag ska gå med min bricka så ser jag Louis vinka, jag vinkar tillbaka och ler. Han är den sötaste killen jag  någonsin sett, tänker jag. När jag ska gå tillbaka så ser jag Edith stå vid bordet där MArk och dom andra sitter. När jag går dit så kollar Edith på mig och ler nöjt. -What was that about? Frågar jag. -Lets go guys . säger Mark och ställer sig upp. Likaså gör alla andra. -Geks huh? Säger Reachel och går. -What? Säger jag men dom är redan borta. JAg vänder mig om och ser Edith med hennes stora leende stå borta vid ingången. JKag går med snabba steg dit. -What did you say to them? Frågar jag och står minst lika nära som vi var förr vid skåpen. -I told them that you said arlier today that they where the biggest geeks you´ve seen. Säger hon och kollar på hennes naglar. -why? Frågar jag och kollar argt på henne. -bc you are trying to make Louis in love whit you. SÄger hon och kollar alvarligt på mig. -What!? No im not whats your problem? Säger jag och kollar på henne. Hon bara fnyser till och går. -Äckliga jävla bitch. Säger jag och börjar gå. Nästa lektion är Engelska. Dagen går och jag träffar varken Edith elller Louis eller MArk och dom. När skolan entligen är slut så står mamma och väntar utanför. JAg hoppsr in i bilen och sättter igång musik. -Hur var din dag gumman? Frågar mamma och ler. Jag ignorerar som vanligt henne. -Hur länge tänker du hålla på så här? Frgåar hon och kollar alvarligt på mig. -TIlls vi flyttar till Sverige igen. Säger jag och höjer volymen. Mamma tystnar och startar bilen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här har vi Del 2,vad tycks?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomlinson - 7 september 2013 14:53

Hejsan den här novellen är jag inte nöjd med och jag kommer inte på någon fortsättning. Så jag kommer starta en ny! Och den kommer handla om one direction den också! ...

Av Tomlinson - 20 augusti 2013 11:29

                  Jag är helt övertygad. Men varför har han inte sagt något? Han kanske tror att jag kommer bli som dom andra fansen. Men sådan är jag inte. Absolut inte, Jag gillar honom precis som han var, jag gillade honom innan jag...

Av Tomlinson - 19 augusti 2013 22:30

När jag kommer hem så springer jag upp på min rum , slänger mig i sängen och tar upp min Ipad. På skärmen står det att jag har fått ett medelande på kik. JAg öppnar det och ser att det är Louis på bilden. Det står. *hey mate, sup?'* JAg är inte säker...

Av Tomlinson - 9 augusti 2013 15:16

Jag vaknade på morgonen av att min väckarklocka ringde. Med en hög suck slängde jag handen mot den så den tystnade. Jag tänkte på hur jobbigt det skulle bli, första dagen på en ny skola i London. Jag hatade mina föräldrar för att vi flyttade. Jag had...

Presentation


Hejsan Jag heter Ida Engström och jag älskar One Direction: Den här bloggen kommer handla om 1d och mitt vardagsliv! Fråga vad ni vill!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards